برخی از فرضیات ضمنی اشتباه درایجاد یک محصول جدید یا نوآوری :

اشتباهات رایج نوآوری
  • مشتریان محصولمان را می خرند ، چون ما فکر می کنیم محصولمان خوب است!
  • مشتریان محصولمان را می خرند ، چون به لحاظ فناوری برتر است!
  • مشتریان با ادراک ما مبنی بر فوق العاده بودن این محصول موافق هستند !
  • مشتریان با تغییر مسیر خرید از محصول موجود به محصول جدید ما در معرض هیچ ریسکی قرار نمی گیرند!
  • محصول با قابلیت های هرچه بیشتر و کامل تر ، برای مشتری جذاب تر است !
  • محصول جدید خودش را می فروشد !
  • توزیع کنندگان ، ناچار به انبارکردن و خدمت رسانی به محصول جدید هستند !
  • ما می توانیم محصول را به موقع و در چارچوب بودجه توسعه دهیم !
  • در جذب کارکنان مناسب هیچ مشکلی نخواهیم داشت !
  • رقبا به طور منطقی و قابل پیش بینی عکس العمل نشان خواهند داد !
  • می توانیم محصولمان را از رقابت در امان نگه داریم !
  • همزمان با در اختیار گرفتن سهم بازار ، می توانیم قیمت هارا پایین نگه داریم !
  • کل شرکت با خوشحالی راهبرد ما را حمایت می کنند و در صورت نیاز کمک خواهند کرد !

منبع:

کتاب« نوآوری » از مجموعه ی « 10 مقاله ای که باید از هاروارد بخوانید» -ترجمه حمیده عطافر-انتشارات آموخته-چاپ چهارم-1395

wwww.amookhteh.ir

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا