تولید محتوا، به مشارکت در اهدای اطلاعات به هر رسانه ای و به ویژه رسانههای دیجیتال گفته میشود. اطلاعات اهدایی مذکور برای یک کاربر نهایی در زمینههای خاص است.[۱] محتوا «چیزی است که باید از طریق یک مدیوم بعنوان گفتار، نوشتار یا هر یک از هنرهای گوناگون بیان شود»[۲] محتوا برای بیان خود، توزیع، بازاریابی و انتشار میباشد. فرمهای معمول ایجاد محتوا شامل نگهداری و به روز رسانی وب سایتها، وبلاگ نویسی، عکاسی، فیلمبرداری، تحلیل برخط، نگهداری حسابهای رسانههای اجتماعی و ویرایش و توزیع رسانههای دیجیتال است. مرکز تحقیقات پیو، تولید محتوا را «تولید متریال اهدایی مردم به جهان برخط» توصیف کردهاست.[۳]
محتوا در تبلیغات
شرکتها و موسسات برای تبلیغ محصول خود از این روش با ساخت بروشور دفاتر راهنما و لوح های فشرده تبلیغاتی به شکل چند رسانه ای و ارائه در محل شرکت و یا نمایشگاه ها میباشد.
محتوا آکادمیک
در محیط های آموزشی از خرد تا کلان با ارائه و گاهی تولید محتوا تلاش در بالابردن سطح آموزشی میشود. با ظهور سامانه های کمک آموزشی هوشمند این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گرفته و آموزش از مطالعه صرف به تماشای فیلم و پویا نمایی و کار در سامانه های پرسش و پاسخ بصری تبدیل شده است که با استفاده و تحریک سیستم بصری سعی در بالابردن ضریب آموزش دارد.
منبع:fa.wikipedia.org