تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا، به مشارکت در اهدای اطلاعات به هر رسانه ای و به ویژه رسانه‌های دیجیتال گفته می‌شود. اطلاعات اهدایی مذکور برای یک کاربر نهایی در زمینه‌های خاص است.[۱] محتوا «چیزی است که باید از طریق یک مدیوم بعنوان گفتار، نوشتار یا هر یک از هنرهای گوناگون بیان شود»[۲] محتوا برای بیان خود، توزیع، بازاریابی و انتشار می‌باشد. فرم‌های معمول ایجاد محتوا شامل نگهداری و به روز رسانی وب سایت‌ها، وبلاگ نویسی، عکاسی، فیلمبرداری، تحلیل برخط، نگهداری حساب‌های رسانه‌های اجتماعی و ویرایش و توزیع رسانه‌های دیجیتال است. مرکز تحقیقات پیو، تولید محتوا را «تولید متریال اهدایی مردم به جهان برخط» توصیف کرده‌است.[۳]

محتوا در تبلیغات

شرکتها و موسسات برای تبلیغ محصول خود از این روش با ساخت بروشور دفاتر راهنما و لوح های فشرده تبلیغاتی به شکل چند رسانه ای و ارائه در محل شرکت و یا نمایشگاه ها میباشد.

محتوا آکادمیک

در محیط‌ های آموزشی از خرد تا کلان با ارائه و گاهی تولید محتوا تلاش در بالابردن سطح آموزشی میشود. با ظهور سامانه های کمک آموزشی هوشمند این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گرفته و آموزش از مطالعه صرف به تماشای فیلم و پویا نمایی و کار در سامانه های پرسش و پاسخ بصری تبدیل شده است که با استفاده و تحریک سیستم بصری سعی در بالابردن ضریب آموزش دارد.

منبع:fa.wikipedia.org

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
×

سلام بازدید کننده گرامی

شما میتوانید از این صفحه با ما در ارتباط باشید یا اگر برنامه واتس اپ را روی تلفن همراه یا کامپیوتر نصب دارید از طریق پشتیبانی ذیل در ساعات اداری پیام ارسال نمایید تا در اسرع وقت پاسخ گوی شما باشیم.

× پشتیبانی همگام کوشا...