
شرح نیاز
هماکنون اکثر افراد، شرکتها و سازمانها، جهت برقراری ارتباط و ارائه محصولات و خدمات بهسرعت بهسوی معرفی مبتنی بر جهان دیجیتال که به وب سایت معروف است روی آوردهاند مهمترین دلیل آنهم نفوذ گسترده اینترنت در تمامی افراد یک جامعه است یک وب سایت میتواند کاتالوگی از خدمات یک شرکت باشد یا یک ابزار کارآمد جهت ارائه امکاناتی و یا یک صفحه از محصولات و یا معرفی و دفترچه خاطرات شخصی! چه مالک و صاحب کسبوکاری باشید چه نه! درهرحال یک وب سایت قادر است تجارتی نو را برای شما رقم بزند بسته به ایدهای که دارید قادرید تا به نحو احسن با یک ابزار کوچک اما در دست همه، تعاملی سازنده با کاربران و مشتریان خود برقرار سازید اهمیت وب سایت آنقدر گسترده است که دلایلی برای نداشتن آن هرگز نباید متصور شوید:
کسب و کار شما نیازمند کسب اعتبار است و این اعتبار بدست نمی آید مگر آنکه شما یک پلتفرم برای عرضه و معرفی و اطلاع رسانی های خود بصورت وب سایت داشته باشید. بدون داشتن وب سایت مشتریان بالقوه ی شما به سمت رقبایی که یک سایت اختصاصی برای خود دارند کشیده می شوند.
هدف از داشتن وب سایت
امروزه بسیاری از صاحبان کسب و کارها به وب سایت مجهز هستند دلیل اهمیت داشتن یک وب سایت آنقدر زیاد است که نمی توان آن به آسانی چشم پوشید! بی شک سازمان، بدون یک وب سایت نمی تواند سودی در کسب و کار داشته باشد. حجم نفوذ اینترنت سبب شده تا مردم بیشتر عمر و وقت خود را بجای خیابان ها و پارک ها در اینترنت بگذارنند پس چه چیزی بهتر از یک وب سایت برای نمایش به میلیون ها و حتی میلیاردها انسان! امروزه مصرف کننده های زیادی از اینترنت برای جستجوی محصولات یا سرویس های مورد نیازشان استفاده می کنند. کسب و کار شما با داشتن یک وب سایت، اعتبار می یابد. بدون داشتن وب سایت، مشتریان بالقوه ی شما به سوی سایر رقبایی که سایت دارند کشیده می شوند و این یک حقیقت است حتی اگر اعتقادی به باور آن نداشته باشید! اگر شما یک سایت با کیفیت و دارای اطلاعات مفید داشته باشید، مردم حتما تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. داشتن وب سایت نه تنها برای کسب و کارهای بزرگ بلکه حتی برای کسب و کارهای خانگی نیز سودمند است، علاوه بر آن، داشتن یک وب سایت، نسبت به سایر هزینه های معرفی خدمات و محصولات با مشتری، در مقایسه با تبلیغات سنتی و کاغذی و یا روزنامه، بسیار مقرون بصرفه تر است هم از نظر هزینه و هم از نظر زمان و دریافت بازخورد!
وب سایت میتواند یک رزومه شخصی باشد، یک درگاه ارتباط با مشتری، یک پورتال اطلاع رسانی، یک فروشگاه و یا حتی یک صفحه از نمونه کارهای شما، هر چه هست می تواند یک بروشور یا کاتالوگ آنلاین یا بعبارتی تحت وب باشد که خیلی راحت قادرید تا اطلاعاتی در مورد محصولات و خدمات خود را در وب سایتتان به روز رسانی و در دسترس عموم بگذارید. این راه مناسبی است برای اینکه مشتریان را از رسیدن محصولات جدید، برنامه های آینده، تبلیغات ویژه یا هرگونه خدمات جدیدی آگاه کنید. برخلاف روش های معرفی و تبلیغ سنتی، نظیر چاپ آگهی، خیلی زود تاریخش می گذرد و قدیمی می شود و در لابلای زباله ها، مدفون می شود اما سایت شما می تواند اطلاعات و اخبار فعلی و یا به روز را ارائه دهد. همیشه نتایج آن در جستجوها یافته می شود و انقضای مطالب آن تا زمانیکه وب سایت بالا باشد معتبر است! زیرا وب سایت یعنی همیشه در دسترس بودن ،چه برای مشتریان دائمی و چه مشتریان بالقوه، در زندگی های پر مشغله ی امروزی یک وب سایت یعنی کسب و کار دیجیتالی که البته اگر به دنیای دیجیتال باور داشته باشید!
ویژگیهای وب سایت
همگام بودن با تکنولوژی
افزایش راههای ارتباطی با مشتریان
افزایش جامعه بازار هدف
افزایش اعتبار نام تجاری بهواسطه گسترش محیط کاری
افزایش راههای معرفی سازمان، محصولات و خدمات
در دسترس بودن همیشگی
ایجاد تنوع در نحوه معرفی سازمان
افزایش توانایی در رقابت مؤثر با رقبا
هدفمند کردن سطوح دسترسی مشتریان به سازمان، خدمات و محصولات
ارائه سرویس به شیوهای متفاوت
مزایای وب سایت برای صاحبان کسبوکار
هزینه بسیار پایین نسبت به سایر راهکارهای اطلاع رسانی و تبلیغاتی
عدم نیاز به تجهیزات گرانقیمت،
محبوبیت استفاده نسبت به سایر روشها عرضه و معرفی کالا یا خدمت
مناسب جهت کلیه کسب و کارها و برند سازی بسیار قوی
ایجاد پرستیژ کاری
ابزاری همیشه در دسترس برای معرفی بهتر خدمات و برند
و صدها مزیت دیگر که از آن بی نصیب نخواهید شد…
فرایند انجام کار | ||
مرحله | عنوان | شرح |
1 | ارایه طرح پروپوزال | RFP ارسالی |
2 | تنظیم قرارداد | پس از تایید و تکمیل سایر نیازمندیها قرارداد منعقد می شود. |
3 | طراحی گرافیکی | یک یا چند نمونه UI یا قالب وب سایت مطابق با برند/سلیقه کارفرما طراحی می شود |
4 | تولید و اجرا | بر اساس پلان برنامه ریزی تولید آغاز می شود. |
5 | تست و شبیهسازی | انجام کلیه آزمون ها و تست های کارایی سیستم، کاربری، امنیت، تحمل خرابی و تحمل بار ترافیکی صورت می گیرد. |
6 | تحویل نهایی | گزارش هر فاز از سيستم را جداگانه ارائه و پس از تست ، آموزش و استقرار سيستم تحويل موقت انجام و پس از يك دوره 3ماه سيستم به طور كامل تحويل نهايي می شود |
7 | انتشار | وب سایت تولید شده را در موتور های جستجوگر منتشر می کنیم |
8 | آموزش | آموزشهاي راهبري و كاربري براي كارشناسان ذيربط در محل دستگاه اجرايي بايد به صورت كارگاهي يا سميناري با تامين فضا و امكانات آموزش بر عهده دستگاه اجرايي ارایه می گردد |
9 | پشتیبانی | پشتیبانی بصورت حضوی و یا تلفنی و یا ریموت با SLA پاسخگویی سریع |
10 | مستند سازی | كليه مستندات بايد به صورت مكتوب در قالب دفترچه هاي سيمي يا شيرازه شده ارائه گردد و فايل الكترونيكي قابل ويرايش آنها نيز تحويل دستگاه اجرايي گردد . |
انواع وب سایت ها
سایت عمومی
سایت فروشگاهی
ریسپانسیو و واکنشگرا کردن سایت |
چندزبانه کردن سایت |
ماژول جستجو در محتوای سایت |
ماژول اخبار و وبلاگ |
ماژول مقالات تخصصی و کتاب ها |
ماژول کاتالوگ ها و بروشورها |
ماژول گواهینامه ها و مدارک |
ماژول گالری تصاویر و ویدیوها |
ماژول دریافت دیدگاه |
ماژول اسلایدشو |
ماژول نمایش نمونه کارها |
ماژول نمایش محصولات |
ماژول معرفی تیم همکاران |
ماژول فرم تماس با ما |
ماژول چت آنلاین پیشرفته |
ماژول چت آنلاین ( اتصال به واتساپ ) |
ماژول ثبت درخواست تماس |
ماژول خبرنامه (عضویت کاربران و ارسال اخبار به ایمیل کاربر) |
ماژول پرسش و پاسخ |
ماژول سوالات متداول |
باشگاه مشتریان |
ماژول پذیرش نمایندگی |
ماژول بازاریابی و همکاری در فروش |
ماژول فرم استخدامی |
ماژول پیشنهادات و انتقادات |
ماژول اطلاعات کارکنان و چارت سازمانی |
ماژول شبکه های اجتماعی |
ماژول نمایش پست های اینستاگرام |
ماژول آمار بازدید کنندگان از سایت و گزارش گیری از آنها |
ماژول پنل خریداران |
ماژول بخش پیشنهادات شگفت انگیز |
ماژول مدیریت سبد خرید و افزودن محصولات به آن |
ماژول مدیریت سفارش ها و پرداخت ها و تعیین وضعیت محصول |
ماژول نمایش فاکتور و پیش فاکتور به مشتری |
ماژول افزودن محصولات به لیست علاقمندی ها |
ماژول فیلتر پیشرفته محصولات با امکان تعریف انواع ویژگی محصول |
ماژول امتیاز و پاداش به خریداران |
ماژول تعریف پلن های پرداخت قسطی محصولات |
ماژول ایجاد تخفیف های هوشمند در ایام خاص |
امکان مقایسه ی محصولات موجود در فروشگاه |
ماژول گردونه شانس |
ماژول نمایش نمودار تغییرات قیمت محصولات |
ماژول پیشنهاد لحظه ای خرید یک محصول خاص |
سیستم همکاری در فروش و بازاریابی |
ماژول تعریف نقاط قوت و ضعف برای هر محصول |
ماژول تایمر پیشنهاد شگفت انگیز از محصولات |
ماژول پیگیری سفارشات |
سیستم چندفروشندگی |
پنل فروشندگان گرافیکی و حرفه ای |
ماژول اشتراک گذاری محصولات از طریق ایمیل و شبکه های اجتماعی |
ماژول برچسب گذاری غیر اصل، توقف تولید، به زودی |
ماژول ایجاد هدایای همراه کالا همانند سایت دیجی کالا |
ماژول قراردادن کیف پول برای کاربران |
ماژول امتیاز دهی کاربران به محصولات |
ماژول امکان تعریف زمان های ارسال کالا برای فروشگاه و انتخاب توسط کاربر |
ماژول تغییر خودکار قیمت محصولات متناسب با تغییر واحد پولی |
ماژول امکان تعریف پلن های تخفیفی و قیمت دهی پویا |
ماژول محصولات مجازی و دانلودی |